10/5/2022
Trojice uklízeček otevřela program jubilejní pětadvacáté Divadelní Flory









10/5/2022









Čti dál:
Po prázdninách zpátky v divadle: Zdravý nemocný
Začala nová divadelní sezóna. Jako první titul jsem v Divadle Petra Bezruče fotil Moliéra a inscenaci Zdravý nemocný v režii Vladimíra Morávka. Moje první setkání s Vladimírem bylo v květnu 2009 v Olomouci na Divadelní Floře se svéráznou scénickou montáží textů Václava Havla s názvem Cirkus Havel aneb My všichni jsme Láďa. Dodnes vzpomínám na arénu vystavěnou v Moravském divadle, když jsem vyjevený a vytřepaný mačkal spoušť kdesi ze druhé řady. Všechno bylo nové, neotřelé. Tehdy jsem s divadelní fotografií začínal.
Víkend mezi nebem a zemí - Divadelní flora den třetí, čtvrtý a pátý
Třetí den se počasí na chvíli umoudřilo a já musel bohužel odjet domů. Hráli jsme poslední basketbalový zápas sezóny s Třincem a v sobotu nás čekal s Downbelow soukromý koncert pro terapeutickou skupinu Renarkon. Takový malý festival pod širým nebem v zapomenutém kraji v podhůří Beskyd. Byli jsme v plné sestavě, včetně Petra Kružíka, který nás teď na kytaru doprovází na pódiu docela často. Jednodenní divadelní pauza přišla vhod, ale divadla jsem se tak docela nezbavil.
Rozklad lidské osobnosti v prostředí spalovny lidí
Příběh o někdejším vojákovi z první světové války, teď zaměstnanci pražského krematoria a vzorném manželovi a otci Karlu Kopfrkinglovi. Horor z prostředí spalovny lidí, který se odehrává v období nacistického Německa, vypráví o rozkladu lidské osobnosti. Ladislav Fuks napsal Spalovače mrtvol v roce 1967. Kniha byla také o rok později zfilmována Jurajem Herzem v hlavní roli s Rudolfem Hrušínským. Divadelní adaptaci nastudoval hostující režisér Jakub Nvota v ostravském Divadle Petra Bezruče.
Lekce z Teorie dospělosti u Bezručů
Slavné dílo předního severského dramatika Henrika Ibsena Heda Gablerová se představuje v ostravském Divadle Petra Bezruče v autorské parafrázi česko-chilské autorky Anny Saavedry s názvem Teorie dospělosti. Společenské drama, které bylo napsáno koncem 19. století, autoři přiblížili současné generaci třicátníků. Hlavní postavou hry je Heda, která tráví nudné dny v betonové vile. Navíc se objevuje až příliš mnoho přízraků z minulosti, včetně osudové lásky. Krásná, smutná, trochu zklamaná i cynická Heda v podání skvělé Magdalény Tkačíkové.