17/5/2022
Kosmos. Rozpor mezi řádem a chaosem










17/5/2022










Čti dál:
Machiavelliho Vladař ve volné interpretaci mladých divadelníků
Vizuální Jánošík nitranského Divadla Andreja Bagara
Vrchol úterního večera olomoucké Divadelní Flory patřil slovenskému Divadlu Andreja Bagara z Nitry. Krátká obrazová reportáž ukazuje inscenaci z nezvyklého úhlu, který zůstává běžnému divákovi ukryt. Divadelní zákulisí nebo ochozy nad jevištěm poskytují úžasná místa pro fotografování.
Víkend plný německy mluvícího divadla - Divadelní Flora den desátý, jedenáctý a dvanáctý.
Třiadvacátá Divadelní Flora dospěla do svého finále. Vrcholem druhého festivalového víkendu byla bezesporu adaptace německého nositele Nobelovy ceny Güntera Grasse – Plechový bubínek. Ve specifické verzi s jedním hercem a obrovskou židlí a v režijním provedení Olivera Reeseho, šéfa jedné z nejrespektovanějších evropských divadelních scén – Berliner Ensemble. Výborný Nico Holonics jako Oskar Matzerath během dvou hodin neslezl z pódia.
Lekce z Teorie dospělosti u Bezručů
Slavné dílo předního severského dramatika Henrika Ibsena Heda Gablerová se představuje v ostravském Divadle Petra Bezruče v autorské parafrázi česko-chilské autorky Anny Saavedry s názvem Teorie dospělosti. Společenské drama, které bylo napsáno koncem 19. století, autoři přiblížili současné generaci třicátníků. Hlavní postavou hry je Heda, která tráví nudné dny v betonové vile. Navíc se objevuje až příliš mnoho přízraků z minulosti, včetně osudové lásky. Krásná, smutná, trochu zklamaná i cynická Heda v podání skvělé Magdalény Tkačíkové.